Razvijanje jezičkih vještina u ranoj školskoj dobi je podijeljeno na četiri
segmenta; razvijanje vještine slušanja, razvijanje vještine govora, razvijanje
vještine čitanja i razvijanje vještine pisanja. Prirodan slijed razvijanja jezičkih
vještina počinje sa periodom slušanja (pasivna faza), a zatim postepenog
uvođenja govorne vještinje (produktivna faza). U predškolskoj i ranoj
školskoj dobi primarne su vještine slušanja i govora, dok vještine čitanja i
pisanja zahtijevaju intenzivniji kognitivni napor koji se postepeno razvija,
najčešće, od drugog ili trećeg razreda osnovne škole. In pre-school and early
primary school age primary skills are listening and speaking, while reading
and writing skills require intensive cognitive effort that is gradually developed
most often from the second or third grade. Glavni izvor inicijalnog fonetskog
iskustva je nastavnikčiji izgovor učenici nastoje oponašati i pravilno usvajati
specifčne glasove engleskog jezika, ritam kratkih rečenica i osnovne
frazeologije. Interaktivna modifkacija jezika je izuzetno efkasna strategija
usvanjanja leksičkih cjelina koja olakšava razumijevanje novih jezičkih
činjenica. Iako u metodičkoj literaturi preovladava stav da je inicijalna faza
slušanja nezaobilazna prije nego što se učenici upuste u kratke dijaloške
situacije odlaganje „embrionalnih“ oblika govorne vještine je nepotrebno i
većse od prvog susreta može improvizirati elementarna dijaloška forma.
Period slušanja se tako skraćuje na minimum vremena neophodnog za
reprodukciju i personaliziranje naučenog i zapamćenog. Vještine čitanja i
pisanja prirodno slijede i nadopunjavaju vještine slušanja i govora, što je jedna
od tema ovog rada. Savremena nastava engleskog jezika u ranoj školskoj dobi
podrazumijeva kompetentne stručnjake koji su temeljito obrazovani i spremni
da eksperimentišu imajući u vidu jasne i neupitne metdotičke smjernice
primjerene navedenom uzrastu.
This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited.
The statements, opinions and data contained in the journal are solely those of the individual authors and contributors and not of the publisher and the editor(s). We stay neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.