Univerzitet U Zenici , Filozofski fakultet , Bosnia and Herzegovina
Fragment iz romana Derviš i smrt, popularni Hasanov monolog o
bošnjačkom identitetu, kome je posvećen ovaj ogled, iznimno je prikladan
za intepretativnu manipulaciju. Pristupili smo mu sa dva različita
metodološka polazišta. Prvo čitanje (unutranji pristup) pokušava osvijetliti
estetsku djelotvornost Hasanova solilokvija u kontekstu strukture/cjeline
romana. Drugi smjer našeg pogleda (vanjski pristup) čita monolog kao
autoimagološki, politički instrumentabilan diskurs. Tekst treba shvatiti i kao
implicitan odgovor na pitanje da li je, uprkos inkompatibilnosti analitičkih
stajališta, u praksi moguće smjerno kombinovanje ovih pristupa, imajući
u vidu činjenicu da podudarnost čitateljskog i autorskog svjetonazora nije
neophodna pretpostavka estetske komunikacije.
This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited.
The statements, opinions and data contained in the journal are solely those of the individual authors and contributors and not of the publisher and the editor(s). We stay neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.