Obilježavajući 40 godina novog vala u Jugoslaviji i 60 godina sarajevske pop škole uočava se praznina na sarajevskoj muzičkoj sceni početkom osamdesetih. Rašireno je mišljenje da se u Sarajevu tih godina, prije pojave pokreta novi primitivizam, nije razvila novovalna scena u poređenju sa Beogradom, Ljubljanom ili Zagrebom. Otud ovaj rad postavlja sebi zadatak analizirati najprije historijski kontekst pojave novog vala u svijetu i u Jugoslaviji, te njegov društveni i kulturni značaj.Zatim se prikazuje tadašnje stanje muzičke produkcije u Sarajevu, kako bi se preispitao stav da u ovom gradu nije bilo novog vala. Oslanjajući se na koncept autentičnosti, novi val se izdvaja kao
značajan kulturni pokret koji je proizveo originalnu lokalnu rock scenu i otvorio kanale komunikacije za izraživanje ličnih stavova jugoslavenske omladine koji su često ukazivali na društvene probleme. Pored autobiografske metode, koja potvrđuje prisustvo novog vala u kulturnoj svakodnevnici u Sarajevu ranih osamdesetih, u radu se kvalitativnom i kontekstualnom analizom muzičkih tekstova,stilova i žanrova vrši komparacija sa općim karakteristikama novog vala. Za tu svrhu odabrano je 20
kompozicija, kao i osam cjelovitih diskografskih izdanja sarajevskih izvođača objavljenih u periodu 1978-1984. U prvom slučaju, radi se o marginalnim uticajima novog vala na muziku izvođača starije generacije sarajevske pop škole. U drugom slučaju, uočen je autentičniji pristup stvaranju muzike sa stilskim karakteristikama novog vala kod nekoliko muzičkih grupa mlađe generacije. Rezultati istraţivanja pokazuju da je novi val imao uticaja i na sarajevsku muzičku produkciju u ovom periodu. I ako u diskografskom smislu sarajevski novi val nije bio na nivou beogradskog, zagrebačkog ili ljubljanskog, tri albuma sarajevskih grupa (Bonton Baya, Valentino i Kongres) izdvajaju se kao njegovi najkvalitetniji predstavnici.
This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited.
The statements, opinions and data contained in the journal are solely those of the individual authors and contributors and not of the publisher and the editor(s). We stay neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.