Šta je svrha vrednovanja znanja? Da li učenike/studente ocjenjujemo jer na kraju semestra moraju imati ocjenu ili vrednovanje znanja odražava i druge aspekte našeg zadatka? Kako ostajemo objektivni dok ocjenjujemo sposobnosti učenika/studenata? Da li je ocjenjivanje transparentno? U ovom radu poredimo ciljeve provjere znanja, objektivno i transparentno ocjenjivanje, kao i ostvarivanje ishoda učenja i korištenje deskriptora, čime želimo ukazati na pozitivne efekte ovog posebnog instrumenta provjere znanja. U prvom redu ćemo govoriti o tome kakvu svrhu ima sama provjera znanja i objasniti kako ona može odražavati i kvalitet rada samog nastavnika. Zatim ćemo govoriti o validnosti i pouzdanosti testova, sa posebnim osvrtom na dvije vrste testiranja: testiranje “po normi”
i “po kriteriju”. Također ćemo navesti nekoliko savjeta o tome kako iskoristiti ishode i standarde učenja, a koje je defnisalo Ministarstvo obrazovanja, za pisanje pripreme za časove. Potomćemo ukazati na značaj nepristrasnog ocjenjivanja, na ulogu deskriptora kao instrumenta za objektivno vrednovanje usmenih ispita, ali i kao dokaz transparentnosti za sve zainteresovane strane kao što su roditelji, školska administracija ili Ministarstvo obrazovanja. Na kraju ćemo predstaviti neophodne korake za izradu deskriptora i upute za njihovo korištenje na usmenim provjerama znanja.
This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited.
The statements, opinions and data contained in the journal are solely those of the individual authors and contributors and not of the publisher and the editor(s). We stay neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.