U ovom radu prezentirani su neki od rezultata aktivnog
eksperimenta koji su dobijeni testiranjem motornih sposobnosti i
mjerenjem antropometrijskih karakteristika 225 ispitanika. Pomoću
kompjuterskog paketa MatLab postavljen je model i 3D grafika,
vizualizacija funkcije kojoj neke vrijednosti dva izabrana parametra
daju maksimum ili minimum, te postaju proširene ili sužene granice
sposobnosti ispitivane populacije. Kombinacije mjernih testova
pokazale su varijabilnost motornih manifestnih sposobnosti i razlike
u empirijskim rezultatima i teorijskim očekivanjima.
Za iznalaženje optimalnih rješenja u prostoru psihomotorike
i antropometrije, dakle može se primijeniti i metoda aktivnog
eksperimenta MAE 219*
. U virtualnoj više dimenzionalnoj kombinaciji
odstupanja od bilo kog unaprijed utvrđenog modela (klišea) su vrlo
izgledna. To potvrđuje i ova metoda aktivnog eksperimenta jer su u
nekim analizama dobijena bolja rješenja. Ostaje otvoreno pitanje da
li bi se ista rješenja pokazala kao bolja u praksi
Realnost je da se mnoga teorijska rješenja ne podudaraju
sa empirijskim. Posebno je to prisutno u antropološkim naukama.
Praviti modele i klišee u antropološkim naukama vezanim začovjeka
su znatno zahtjevniji, složeniji i nepouzdaniji zadaci, jer su odnosi
teško predvidivi i vrlo složeni za modelovanje u željenom smjeru.
This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited.
The statements, opinions and data contained in the journal are solely those of the individual authors and contributors and not of the publisher and the editor(s). We stay neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.