Nastava muzičke kulure od I do V razreda devetogodišnje
osnovne škole jeste, prema broju časova predviđenih Nastavnim
planom i programom Federalnog ministarstva obrazovanja, svedena
na 2+2+2+2+1. U odnosu na broj časova ostalih predmeta možemo
konstatovati da je to nedovoljno, ali u ovom radu ne želimo ukazati
i na tu „manjkavost“(op. aut.), nego na evidentan ne srazmjer
sadržaja NPP-a (u nastavku skraćenica za Nastavni plan i program)
koji trebaju usvojiti učenici mlađeg školskog uzrasta (razredne
nastave) u odnosu na NPP studenata kojimaće to biti profesija –
realizirati muzička predmetna područja: muzičke igre, slušanje
muzike, brojalice i pjevanje i sviranje u skladu sa aktualnim NPPom za ovaj uzrast (koji je usvojen i u primjeni od 2003. godine) uz
sadržaj NPP-a studija koji ih priprema na to. Ono što je evidentno
jeste da nastavni sadržaj muzičke / glazbene kulture djece mlađeg
školskog uzrasta zahtijeva od profesora razredne nastave potupunu/
punu spremnost u vidu obrazovanja, aktivnosti i kreativne djelatnosti
da taj sadržaj u potpunosti / u značajnoj mjeri i ponudi i realizuje
sa svojim učenicima. Realnost donosičinjenice da se na Pedagoške
fakultete upisuju srednjoškolci koji nisu u srednjoj školi (trogodišnjoj
ili četverogodišnjoj) imali predmet u okviru kojeg su izučavali na
bilo koji način muzičku umjetnost / kulturu / nauku. Njihova želja
za studijem kojiće im omogućiti pedagoški rad sa djecom mlađeg
školskog uzrasta je hvale vrijedna, ali upravo u njihovom ranijem
obrazovanju postoje teškoće da budu spremni odgovoriti zahtjevima
ovog studija. Iz iskustva je poznato da te poteškoće nastaju u
izučavanju svih predmeta koji u NPP-u u osnovnoj školi imaju
predviđen manji broj časova (tjelesni i zdravstveni odgoj, te likovna
kultura) sa kojima je muzička kultura u velikom broju realizacije
sadržaja u korelaciji, pa ih u tom kontekstu i spominjemo.
This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited.
The statements, opinions and data contained in the journal are solely those of the individual authors and contributors and not of the publisher and the editor(s). We stay neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.