×
Home Archive Editorial board News Contact
Review paper

STAVOVI UČITELJA O ULOZI I ZNAČAJU DOMAĆE ZADAĆE U NIŽIM RAZREDIMA RAZREDNE NASTAVE220

By
Dževad Burgić ,
Dževad Burgić
Sanela Nesimović ,
Sanela Nesimović
Amela Bogilović
Amela Bogilović
Editor: Alica Arnaut

Abstract

Domaća zadaća predstavlja most između škole i kuće.
Zahvaljujući domaćoj zadaći roditelji mogu vidjeti šta su to njihova
djeca učila taj dan u školi, a učenici radeći redovno svoje domaće
zadaće razvijaju osjećaj odgovornosti, organizacije i sposobnost
postavljanja prioriteta. Naime, mnogo je pozitivnih činjenica koje
se mogu iznijeti na račun domaće zadaće, ali da li je u potpunosti
domaća zadaća pravilno planirana, organizirana i vrednovana od
strane učitelja. Učitelji trebaju imati na umu da su oni faktor koji
može olakšati prelazak učenika preko mosta zvanog domaća zadaća.

Citation

This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited. 

Article metrics

Google scholar: See link

The statements, opinions and data contained in the journal are solely those of the individual authors and contributors and not of the publisher and the editor(s). We stay neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.