Sabiranje se kao prva i osnovna računska operacija javlja u dva oblika, a to su:usmeno i
pismeno sabiranje prirodnih brojeva. Ova dva oblika sabiranja imaju svoje sličnosti, ali i
različitosti, te je bitno posvetiti pažnju obradi i jednog i drugog oblika uvažavajući metodičke zakonitosti usvajanja sadržaja početne nastave matematike od prvog do četvrtog razreda osnovne škole. Glavno nastavno sredstvo kojim se učenici i učitelji služe u nastavi jeste udžbenik pa je fokus istraživanja ovog rada bio na zastupljenosti usmenog i pismenog sabiranja u početnoj nastavi matematike kroz analizu četrnaest udžbenika različitih autora, a koji su odobreni od strane Federalnog ministarstva obrazovanja i nauke BiH za školsku 2017/18. godinu, za čiju provjeru je kao instrument istraživanja korištena evidenciona check lista. Krajnji rezultati istraživanja su pokazali da autori udžbenika iz matematike od prvog do trećeg razreda koriste u glavnom usmeno
sabiranje, dok se tek u četvrtom razredu uvodi i pismeni oblik sabiranja.
This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited.
The statements, opinions and data contained in the journal are solely those of the individual authors and contributors and not of the publisher and the editor(s). We stay neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.