Identifikacaija darovitih učenika u odgojno-obrazovnom sistemu je kompleksan problem sa kojim se susreću brojne razvijene zemlje, pa tako i Bosna i Hercegovina.našem odgojnoobrazovnom sistemu nema tačne, precizne, naučno utemeljene identifikacije darovite djece, nego se uzimaju u obzir mišljenja učitelja, roditelja i drugih stručnjaka. Tako sudaroviti učenici asocijacija na pojedince s različitim prednostima u odnosu na svoje vršnjake.ni posjeduju sposobnost bolje, brže i progresivnije percepcije svijeta u kojem se nalaze.Darovito dijete u adaptiranom okruženju koje ga sluša, prati i usmjerava njegove sposobnosti zasigurnoće izrasti u osobu punu samopouzdanja, biti zadovoljno i postizati lijepe rezultate.Cilj ovog rada je bio ispitai načine identifikacije darovitih učenika u razrednoj nastavi.Istraživanjem su obuhvaćena 123 učitelja u privatnim i državnim školama na području grada Zenice. Korištena je deskriptivna metoda, servej metoda kao varijanta deskriptivne metode, te metoda teorijske analize i sinteze. Tehnike koje smo koristili u sklopu servej metode su anketa i skale procjena. Primijenjen je sociodemografski upitnik koji se odnosio na opće informacije o učiteljima, te Gagne-Nadue skala koja se odnosila na modele rada sa darovitim učenicima
nižeg školskog uzrasta. Kao izrazito važna pokazala se i adekvatna i pravovremena
identifikacija darovitih učenika, ali i sama saradnja između roditelja i učitelja..no što je
najvažnije jeste da roditelji, ali i učitelji pravovremeno identifikuju darovitog učenika,
pronađu odgovarajuće metode i modele rada sa darovitim učenikom, te kontinuiranoprate njegov rad i napredak.
This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited.
The statements, opinions and data contained in the journal are solely those of the individual authors and contributors and not of the publisher and the editor(s). We stay neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.