×
Home Archive Editorial board News Contact
Review paper

UTJECAJ UDŽBENIKA MATEMATIKENA USVAJANJE BROJEVA KAO VRSTE RIJEČI U RAZREDNOJ NASTAVI

By
Amina Japaur
Amina Japaur
Editor: Esmeralda Mustafić

Abstract

Kako učenici 3, 4. i 5. razredasnovne škole „Kiseljak 1“ Bilalovac pišu višečlane brojeve,
sa veznikom i ili bez njega ispred posljednjegčlana, koji od likova dvjesto/dvjesta,
tristo/trista, te imenica hiljada/tisuća, milion/milijun radije ičešće koriste, te kojiće način
izabrati, sastavljeno ili rastavljeno, pri pisanju stotica, istražili smo i rezultate prikazali u
ovom radu.sim toga, važno nam je bilo ispitati i koliki je utjecaj jezika udžbenika
matematike iz kojih su ovi učenici pratili sadržaj ovog nastavnog predmeta, stoga su rezultati ovog istraživanja upoređeni sa većdobijenim rezultatima vezanim za udžbenike matematike za razrednu nastavu. 

Citation

This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited. 

Article metrics

Google scholar: See link

The statements, opinions and data contained in the journal are solely those of the individual authors and contributors and not of the publisher and the editor(s). We stay neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.