×
Home Archive Editorial board News Contact
Review paper

ANALIZA FAKTORA KOJA UTIČU NA REZULTATE UČENIČKIH POSTIGNUĆA IZ INFORMATIČKE PISMENOSTI NA TIMSS TESTIRANJIMA ZEMALJA ZAPADNOG BALKANA

By
Nevzudin Buzađija ,
Nevzudin Buzađija
Edina Genjga ,
Edina Genjga
Enes Saletović
Enes Saletović
Editor: Esmeralda Mustafić

Abstract

TIMMS istraživanja su izvršena sa ciljem unapređenja obrazovnog sistema na svjetskom
nivou. Istraživanja su bazirana za oblasti iz matematike i prirodnih nauka. Pored toga,
izvršena su testiranja nekoliko faktora koji imaju uticaj na razvoj učeničkih postignuća na
polju informatičke pismenosti. Istraživanjem je dokazano da mentori ili nastavnici treba da
budu dovoljno spretni kako bi uspostavili komunikaciju sa NET generacijom mladih. 
potrebom računara ili tableta za vrijeme nastave omogućava se uspostavljanje veze sa 
mladim rođenim u digitalnoj eri, prilagođavanjem nastavnih sredstava podiže se nivo
interakcije. Istraživanjem je dokazano da posjedovanjem naučne laboratorije i upotrebom
računarskih tehnologija značajno se utiče na razvoj informatičke i naučne pismenosti. 
Posjedovanjem vlastitog mobitela i računara ima značajan uticaj kada su u pitanju usvajanja znanja iz prirodnih nauka i matematike. Prema tome, uvođenjem digitalnih tehnologija i inovacija u obrazovni sistem, trend slabih rezultata na međunarodnim istraživanjima bi trebao biti prošlost.

Citation

This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited. 

Article metrics

Google scholar: See link

The statements, opinions and data contained in the journal are solely those of the individual authors and contributors and not of the publisher and the editor(s). We stay neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.