Naslov ovog rada hajdegerovski neizbježno asocira na mogući kraj univerziteta, no ne način okončanja visokog obrazovanja i nauke, nego na krajolik (vrijeme, pozicija, uloga, utjecaj...) u kojem danas “stanuju” univerziteti. Postojeća naučna paradigma, koja traje stotinama godina, počiva na brojevima, odnosnokvantitetima. Šta ćemo nakon nje, jer vidimo da smo s dominacijom broja došli u kulturološki ćorsokak. Usuđujem se reći da su kapitalizam i bolonjska reforma obrazovanja njeni najeklatantniji dokazi. Svijet (a to apropo teme želim podvući) nije tek puki zbir činjenica. Jednako tako, znanje nije (samo) skup pohranjenih informacija. Svijet i znanje su nemjerljivo širi od toga. Zato valja mijenjati koncept obrazovanja. U njemu centralno mjesto ne trebaju zauzimati objekti, nego subjekti spoznaje. Trebalo bi (onako kantovski) napraviti kopernikanski obrat u odgoju i edukaciji. Jer, danas obrazovanje primarno počiva na tome da je profesor posjednik, a student “pohranjivač” znanja. Nije tako. Važno je u ovim vremenima i iz navedenih razloga iskoračiti u svijet. Koračanjem ćemo spoznati da je najveća opasnost današnjice u mnijenju da su škole jedini (i apsolutni) prostori odgoja i obrazovanja. Gotovo identična situacija je u zdravstvenim,religijskim i ostalim oblastima. Liči mi to na posebnu vrstu socijalnog autizma i redukcionizma u kojem se zaboravlja čovjek i njegova holistička priroda. A profesori, istraživači, umjetnici....?
Oni prvi trebaju iskoračiti u svijet. Jedino slobodnim koračanjem možemo spasiti ideju univerziteta kao prostora najšire otvorenosti. Ako nije kasno.
This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited.
The statements, opinions and data contained in the journal are solely those of the individual authors and contributors and not of the publisher and the editor(s). We stay neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.