×
Home Archive Editorial board News Contact
Review paper

UNIVERZITETI PRED STEČAJEM

By
Spahija Kozlić
Spahija Kozlić
Editor: Mirza Džananović

Abstract

Naslov ovog rada hajdegerovski neizbježno asocira na mogući kraj univerziteta, no ne način okončanja  visokog  obrazovanja  i  nauke,  nego  na  krajolik  (vrijeme,  pozicija,  uloga,  utjecaj...)  u kojem  danas  “stanuju”  univerziteti.  Postojeća  naučna paradigma,  koja  traje  stotinama  godina, počiva  na  brojevima,  odnosnokvantitetima.  Šta  ćemo  nakon  nje,  jer  vidimo  da  smo  s dominacijom  broja  došli  u  kulturološki  ćorsokak.  Usuđujem  se  reći  da  su  kapitalizam  i bolonjska reforma obrazovanja njeni najeklatantniji dokazi.  Svijet  (a to apropo teme želim podvući)  nije tek puki zbir činjenica. Jednako tako, znanje nije (samo)  skup  pohranjenih  informacija.  Svijet  i  znanje  su  nemjerljivo  širi  od  toga.  Zato  valja mijenjati  koncept  obrazovanja.  U  njemu  centralno  mjesto  ne  trebaju  zauzimati  objekti,  nego subjekti  spoznaje.  Trebalo  bi  (onako  kantovski)  napraviti  kopernikanski  obrat  u  odgoju  i edukaciji. Jer,  danas  obrazovanje  primarno počiva  na  tome  da je  profesor  posjednik,  a  student “pohranjivač” znanja. Nije tako. Važno je u ovim vremenima i iz navedenih razloga iskoračiti u svijet. Koračanjem ćemo spoznati da je najveća opasnost današnjice u mnijenju da su škole jedini (i apsolutni) prostori odgoja i obrazovanja. Gotovo identična situacija je u zdravstvenim,religijskim  i  ostalim  oblastima.  Liči  mi  to  na  posebnu  vrstu  socijalnog  autizma  i  redukcionizma u kojem se zaboravlja čovjek i njegova holistička priroda. A profesori, istraživači, umjetnici....?
Oni  prvi  trebaju  iskoračiti  u  svijet.  Jedino  slobodnim  koračanjem  možemo  spasiti  ideju univerziteta kao prostora najšire otvorenosti. Ako nije kasno.

Citation

This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited. 

Article metrics

Google scholar: See link

The statements, opinions and data contained in the journal are solely those of the individual authors and contributors and not of the publisher and the editor(s). We stay neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.