×
Home Archive Editorial board News Contact
Review paper

KURIKULUM I POSTIGNUĆA UČENIKA IZ OBLASTI BROJEV A, GEOMETRIJE I PRIKAZA PODA T AKA U KONTEKSTU SPECIJALIZACIJE NAST A VNIKA IZ MA TEMA TIKE U BOSNI I HERCEGOVINI, ARMENIJI I ŠVEDSKOJ

By
Naida Bikić ,
Naida Bikić
Nevzudin Buzađija ,
Nevzudin Buzađija
Lea Kokorović
Lea Kokorović
Editor: Mirza Džananović

Abstract

Ovaj  rad  ima  za  cilj  ispitati  odnos  između  struke  predavača,  njegove  specijalizacije  i  provedbe kurikuluma,  kao  i  uticaj  tih  faktora  na  postignuća  učenika  u  matematici,  koristeći  podatke  iz ciklusa istraživanja Trends in  I nternational Mathematics and Science Study (TI MSS) 2019. Studija istražuje  kako  specijalizacija  nastavnika  matematike  utiče  na  sadržaj  i  ishode  učenika  unutar matematičkog  kurikuluma. Analizirajući  podatke TI MSS  2019,  koji  pružaju sveobuhvatan  skup podataka  o  postignućima  učenika  i  pokazateljima  kurikuluma  iz  različitih  zemalja,  studija  nudi uvid u ulogu specijalizacije nastavnika u oblikovanju  matematičkog  obrazovanja kroz usporedbu tri države: Armeniju, Bosnu i Hercegovinu i Švedsku. Ove tri zemlje imaju vrlo različite pristupe obrazovanju,  naročito  kada  je  u  pitanju  specijalizacija  nastavnika  u  matematici.  Bosna  i Hercegovina,  Švedska  i  Armenija  predstavljaju  primjere  iz  različitih  obrazovnih  tradicija  –  od sistema  gdje  profesori  razredne  nastave  predaju  matematiku  u  osnovnim  školama  (Bosna  i Hercegovina) do zemalja sa specijalizovanim nastavnicima (Švedska,  Armenija). Ova raznolikost omogućava  dublju  analizu  efekta  specijalizacije  na  učenička  postignuća.  Istraživanje  doprinosi našem  razumijevanju  faktora  koji  utiču  na  dizajn  i  provedbu  kurikuluma,  s  implikacijama  na obrazovnu politiku,  programe pripreme nastavnika i inicijative za profesionalni razvoj usmjerene na poboljšanje poučavanja matematike i ishoda učenja. 

Citation

This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited. 

Article metrics

Google scholar: See link

The statements, opinions and data contained in the journal are solely those of the individual authors and contributors and not of the publisher and the editor(s). We stay neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.