Ovaj rad ima za cilj ispitati odnos između struke predavača, njegove specijalizacije i provedbe kurikuluma, kao i uticaj tih faktora na postignuća učenika u matematici, koristeći podatke iz ciklusa istraživanja Trends in I nternational Mathematics and Science Study (TI MSS) 2019. Studija istražuje kako specijalizacija nastavnika matematike utiče na sadržaj i ishode učenika unutar matematičkog kurikuluma. Analizirajući podatke TI MSS 2019, koji pružaju sveobuhvatan skup podataka o postignućima učenika i pokazateljima kurikuluma iz različitih zemalja, studija nudi uvid u ulogu specijalizacije nastavnika u oblikovanju matematičkog obrazovanja kroz usporedbu tri države: Armeniju, Bosnu i Hercegovinu i Švedsku. Ove tri zemlje imaju vrlo različite pristupe obrazovanju, naročito kada je u pitanju specijalizacija nastavnika u matematici. Bosna i Hercegovina, Švedska i Armenija predstavljaju primjere iz različitih obrazovnih tradicija – od sistema gdje profesori razredne nastave predaju matematiku u osnovnim školama (Bosna i Hercegovina) do zemalja sa specijalizovanim nastavnicima (Švedska, Armenija). Ova raznolikost omogućava dublju analizu efekta specijalizacije na učenička postignuća. Istraživanje doprinosi našem razumijevanju faktora koji utiču na dizajn i provedbu kurikuluma, s implikacijama na obrazovnu politiku, programe pripreme nastavnika i inicijative za profesionalni razvoj usmjerene na poboljšanje poučavanja matematike i ishoda učenja.
This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited.
The statements, opinions and data contained in the journal are solely those of the individual authors and contributors and not of the publisher and the editor(s). We stay neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.