Globalna zdravstvena kriza izazvana pandemijom Covid-19 i zvanično proglašena u martu 2020. godine izazvala je tektonske poremećaje u svim aspektima društvenog života, a posebno se snažno reflektovala na organizaciono-institucionalne sisteme izvedbeno-scenske kulture. Reakcija pozorišnih ustanova i organizacija izvedbeno-scenske kulture uglavnom je bila jedinstvena na globalnoj sceni,abosanskohercegovački kreativni sektor najčešće je primjenjivao univerzalne produkcione i komunikacione modele razvijane u periodu rane
pandemije. Rad i organizovanje produkcije u tom se dvogodišnjem periodu (2020-2022) može podijeliti na tri ključne i prepoznatljive faze, prevashodno u odnosu na stepen restriktivnosti vžećih mjera i na ukupne epidemiološke prilike. Poseban izazov su predstavljali procesi digitalne transformacije koji su prvi put značajnije pokrenuti u periodu masovnog prelaska aktivnosti u online prostore rada na daljinu i virtuelne komunikacije sa publikama. Aktualizirana su pitanja suštine i ontologije scenskogčina i (ne)mogućnosti izvedbe prilagođene medijima koji je izmještaju iz njenog tradicionalnog okruženja u kojem je moguća izravna komunikacija sa publikama. Posebna iskušenja su se nametala organizatorima i producentima scenskih i muzičko-scenskih manifestacija i festivala,čija se prilagodba novonastalim okolnostima kretala od potpunog otkazivanja do programske rekonceptualizacije. Istraživačka i akademska zajednica posebnu je pažnju posvećivala projekcijama budućnosti sektora i dugoročnom utjecaju posljedica pandemije na njegov dalji razvoj. Posebna pažnja u istraživanjima posvećena je direktnim utjecajima koji je kriza imala na pojedince, umjetnile i kreativne aktere sektora, u ekonomsko i socio-kulturološkom smislu.
This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited.
The statements, opinions and data contained in the journal are solely those of the individual authors and contributors and not of the publisher and the editor(s). We stay neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.