Pozorišni sistem Bosne i Hercegovine u institucionalnom, a time i u regulativnom smislu, značajno je historijski zaostajao za drugim europskim zajednicama. Ipak, od uspostavljanja prvih državnih institucija, formirana mreža tek uspostavljenog pozorišnog sistema normativno je bila uključena u šire okvire državne zajednice kojoj je prostor Bosne i Hercegovine pripadao, od Kraljevine SHS, do Druge Jugoslavije. Tek procesima značajnije ustavne decentralizacije, sedamdesetih godina prošlog stoljeća stekli su se preduslovi za samostalno normativno regulisanje i usvajanje prvih akata u oblasti pozorišne djelatnosti u Bosni i Hercegovini. Aktuelno ustavno uređenje Bosne i Hercegovine podrazumijeva visok stepen decentralizacije u okviru kojeg je
nadležnost nad kreiranjem i provedbom većine javnih politika podijeljena između nižih
administrativnih razina javne uprave - entiteta i kantona. U tako kompleksnom sistemu Bosna i Hercegovina može imati po dvanaest različitih zakona kojima se regulišu iste djelatnosti kulture (trenutno ima pet pozorišnih zakona), što u praksi znači desetine različitih zakona o pojedinim djelatnostima kulture. Tako kompleksan sistem zakonodavstva u kulturi nesumnjivo predstavlja jedinstven slučaj, osobito kada se u obzir uzme veličina zemlje, njene ekonomske prilike i stepen razvijenosti kulturnog sektora.
This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited.
The statements, opinions and data contained in the journal are solely those of the individual authors and contributors and not of the publisher and the editor(s). We stay neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.