×
Home Archive Editorial board News Contact
Review paper

HISTORIJSKI PREGLED NORMATIVNE REGULIRANOSTI DJELATNOSTI IZVEDBENO-SCENSKE KULTURE U BOSNI I HERCEGOVINI

By
Hazim Begagić
Hazim Begagić
Editor: Enes Prasko

Abstract

Pozorišni sistem Bosne i Hercegovine u institucionalnom, a time i u regulativnom smislu, značajno je historijski zaostajao za drugim europskim  zajednicama.  Ipak,  od  uspostavljanja  prvih državnih institucija, formirana mreža tek uspostavljenog pozorišnog sistema normativno je bila uključena u šire okvire državne zajednice kojoj je prostor Bosne i Hercegovine pripadao, od Kraljevine  SHS,  do Druge Jugoslavije. Tek procesima značajnije ustavne decentralizacije, sedamdesetih godina prošlog stoljeća stekli su se preduslovi za samostalno normativno regulisanje i usvajanje prvih akata u oblasti pozorišne djelatnosti u Bosni i Hercegovini. Aktuelno  ustavno uređenje Bosne  i  Hercegovine  podrazumijeva  visok  stepen  decentralizacije  u  okviru  kojeg je 
nadležnost nad kreiranjem i provedbom većine javnih politika podijeljena između nižih
administrativnih  razina  javne  uprave  -  entiteta  i  kantona.  U  tako  kompleksnom  sistemu  Bosna  i Hercegovina može imati po dvanaest različitih zakona kojima se regulišu iste djelatnosti kulture (trenutno ima pet pozorišnih zakona), što u praksi znači desetine različitih zakona o pojedinim djelatnostima  kulture.  Tako  kompleksan  sistem  zakonodavstva  u  kulturi  nesumnjivo  predstavlja jedinstven slučaj, osobito kada se u obzir uzme veličina zemlje, njene ekonomske prilike i stepen razvijenosti kulturnog sektora. 

Citation

This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited. 

Article metrics

Google scholar: See link

The statements, opinions and data contained in the journal are solely those of the individual authors and contributors and not of the publisher and the editor(s). We stay neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.